Say gra Beethovena

Kultura? Nie słodzę.

Jak (i czy) muzykują Polacy. Rozmowa z Mateuszem Migutem

Chłopecki o młodym Albanie

Skrzypkowie marnotrawni, czyli jak altówka wróciła do łask

Jutrzenka skrzypka – rozmowa z Januszem Wawrowskim

Język muzyczny Lutosławskiego

Penderecki pod palcami chuligana

„Superformuła” jako równanie na wszechświat

Sobota z Mazovią Goes Baroque

asd asd

 

E.F. Dall’Abaco

 

 

 

 

 

 

 

Program pierwszej części koncertu nosi tytuł Die Musicalische Rüstkammer. United Contunuo Ensemble (na zdjęciu głównym) wykona arie operowe G.Ph. Telemanna i M. Hoffmanna, solistą będzi tenor Jan Kobow.

Drugą część wypełnią słynne Cztery pory roku Antonio Vivaldiego w wykonaniu werońskiego zespołu Il Tempio Armonico, którego liderem jest wybitny skrzypek Davide Monti. W program koncertowych praktykuje się zestawianie dzieł bardzo znanych i lubianych z utworami kompozytorów zapomnianych, tzw. „niszowych”, może dopiero odkrywanych. Obok więc wspomnianego Vivaldiego zabrzmią Concerti à più Instrumenti  krajana muzyków z Il Tempio – Evaristo Felice dall’Abaco, urodzonego w 1675 r. w Weronie. Znaczną część swojego życia spędził w Monachium jako nadworny muzyk elektora bawarskiego Maksymiliana II Emanuela, ale dojrzewał we Włoszech i początki swojej kariery związał z działającym w Modenie wybitnym skrzypkiem Tomaso Antonio Vitalim, którego był uczniem. 

Evaristo Felice dall’Abaco zmarł w 1742 r. w Monachium, pozostawił po sobie kilka opusów sonat da chiesa i da camera oraz wspomniane Concerti à più Instrumenti. 

Sobota, 17 listopada, godz. 18, Studio Koncertowe Polskiego Radia, ul. Modzelewskiego 59.

 

 

Fot. UCE, mat. organizatora.

Fot. E.F. Dall’Abaco, cretive commons.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.