Say gra Beethovena

Kultura? Nie słodzę.

Jak (i czy) muzykują Polacy. Rozmowa z Mateuszem Migutem

Chłopecki o młodym Albanie

Skrzypkowie marnotrawni, czyli jak altówka wróciła do łask

Jutrzenka skrzypka – rozmowa z Januszem Wawrowskim

Język muzyczny Lutosławskiego

Penderecki pod palcami chuligana

„Superformuła” jako równanie na wszechświat

Finał cyklu Mazovia Goes Baroque

asd asd

O „The Fairy Queen” Piotr Kamiński napisał, że jest to „prawdziwy Ogród Rozkoszy”, o czym świadczy bogata, barwna instrumentacja tej opery, chóry, divertimenta, pieśni i sceny dramatyczne. 

Purcella poprzedzi w piątek Jean-Philippe Rameau, kompozytor, który na przełomie XVII i XVIII w. w stopniu doskonałym rozwinął francuską wersję gatunku operowego – „tragédie lyrique”. Zabrzmi więc jego „Pigmalion” (w wersji opracowanej przez zespół Les Arts Florissant). Solistami będą Elodie Fonnard, Rachel Redmond (soprany), Reinoud Van Mechelen (tenor), Yannis-François (bas-baryton). 

Cykl Mazovia Goes Baroque, którego dyrektorem artystycznym jest Cezary Zych, organizuje Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki.

Piątek, 7 grudnia, godz. 19.

 

NA ZDJĘCIU: HENRY PURCELL

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.