Say gra Beethovena

Kultura? Nie słodzę.

Jak (i czy) muzykują Polacy. Rozmowa z Mateuszem Migutem

Chłopecki o młodym Albanie

Skrzypkowie marnotrawni, czyli jak altówka wróciła do łask

Jutrzenka skrzypka – rozmowa z Januszem Wawrowskim

Język muzyczny Lutosławskiego

Penderecki pod palcami chuligana

„Superformuła” jako równanie na wszechświat

Chopin i Jego Europa – dzień trzeci

asd asd

Podziw budzi rozmach i różnorodność programu recitalu Katsarisa (godz. 17), który wykona Klavierstuck Es-dur Franza Schuberta, 12 Pieśni lirycznych Edvarda Griega, pieśń Wiosna Fryderyka Chopina oraz opartą na jej motywach Wiosnę Franza Liszta z cyklu Six chants polonais – obie w opracowaniu na fortepian solo. W takimż samym opracowaniu zabrzmią także koncerty f-moll op. 21 Chopina (Larghetto) oraz A-dur Liszta w transkrycji Katsarisa. Ponadto solista zaprezentuje 4 Chopinowskie Mazurki op. 24 oraz pomniejsze utwory Chopina. Przedstawi też włąsny utwór dedykowany „dziewiętnastemu wiekowi”. 

„Cyprien Katsaris należy do nieliczych już dziś pianistów urpawiających działalność wirtuozowską w stylu XIX-wiecznym, łączącą niemal na równi wykonawstwo z własną twórczością kompozytorską i właściwym naszym czasom zainteresowaniem historycznymi pamiątkami” – pisze w książce programowej Grzegorz Michalski.

 

O godz. 20 przeniesiemy się do sali Filharmonii Narodowej, gdzie Howard Shelley wcieli siew rolę solisty i dyrygenta, który od fortepianu poprowadzi orkiestrę Concerto Köln. Razem wykonają koncerty fortepianowe: C-dur op. 14 (1801) Franciszka Lessla oraz As-dur op. 2 (1824), będące niedocenianymi wcześniej świadectwami swojej epoki i jej upodobań estetycznych. Howard Shelley co roku gości na festiwalu Chopin i Jego Europa. Nakładem NIFC z cyklu „Muzyka czasów Chopina” ukazała się też jego płyta z koncertami Lessla i Dobrzyńskiego nagrana z Sinfonią Varsovią. Tym razem angielski pianista wykona jej na fortepianie historycznym.

asd

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.