Say gra Beethovena

Kultura? Nie słodzę.

Jak (i czy) muzykują Polacy. Rozmowa z Mateuszem Migutem

Chłopecki o młodym Albanie

Skrzypkowie marnotrawni, czyli jak altówka wróciła do łask

Jutrzenka skrzypka – rozmowa z Januszem Wawrowskim

Język muzyczny Lutosławskiego

Penderecki pod palcami chuligana

„Superformuła” jako równanie na wszechświat

Punkt słyszenia Blog Magdaleny Białeckiej

Gdańsk królestwem barokowej muzyki

Kompozytorzy gdańscy, którzy świetnie pisali na zespoły instrumentalne, byli również organistami, a gra na organach bardzo rozwija pod kątem dobierania barw. Magdalena Białecka poleca XVIII-wieczne kantaty wielkanocne z Gdańska wydane na płycie wytwórni Sarton. 

 

Z Francji Ludwika XIV

Krakowscy śpiewacy i francuscy instrumentaliści – Capella Cracoviensis i Le Poème Harmonique pod dyrekcją Vincenta Dumestre’a – nagrali wspólnie dzieła Charpentiera i Lully’ego. 

Vivaldi, Drezno i Kossenko

Do powstania tej płyty przyczynił się Cezary Zych, dyrektor festiwali Mazovia Goes Baroque i Poznań Baroque, a współproducentem było Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki. O „drezdeńskich” koncertach Vivaldiego na płycie wytwórni Alpha pisze Magdalena Białecka.

Muzyka z wosku

Pierwsza rocznica śmierci Andrzeja Chłopeckiego została upamiętniona przez Warszawską Jesień koncertem złożonym z utworów jego przyjaciół, Marcina Bortnowskiego, Martina Smolki, Pawła Szymańskiego, Pawła Mykietyna i Onute Narbutaite.

W WOKu zaczynamy rok od baroku

Opera jako utwór nie wzbudziła we mnie pozytywnych odczuć. Nie mogę jednak powiedzieć tego o jej wykonaniu – Magdalena Białecka z otwarcia sezonu artystycznego w WOKu.

Wspomnienie o pani profesor Magdalenie Czajce

Z wielkim bólem informujemy o śmierci Magdaleny Czajki, profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, wybitnej organistki i organizatorki życia muzycznego. Pani profesor Magdalena Czajka pochodziła z Wrocławia, była zaangażowana w projekty organowe i organmistrzowskie na Śląsku i w Warszawie. Świetna znajomość niemieckiego oraz talent pisarski zaowocowały znanymi przekładami publikacji Nicolausa Harnoncourta: Muzyka mową dźwięków […]

Orkiestra i jej czary

Takiej orkiestry słuchać zawszeMagdalena Białecka z dwóch czwartkowych koncertów ChiJE.

Kolejna niespodzianka Argerich

Argerich, Freire i… Colli – Magdalena Białecka z festiwalu Chopin i Jego Europa.

Dwie orkiestry, dwaj soliści, dwaj dyrygenci

Żałuję tylko, że nie usłyszeliśmy Orkiestry XVIII Wieku w ciekawszym repertuarze. Magdalena Białecka z festiwalu Chopin i Jego Europa.

Freire – kultura dźwięku

Dlatego chętniej chodzę na recitale pianistów takich jak Nelson Freire. – Magdalena Białecka z festiwalu Chopin i jego Europa.