Say gra Beethovena

Kultura? Nie słodzę.

Jak (i czy) muzykują Polacy. Rozmowa z Mateuszem Migutem

Chłopecki o młodym Albanie

Skrzypkowie marnotrawni, czyli jak altówka wróciła do łask

Jutrzenka skrzypka – rozmowa z Januszem Wawrowskim

Język muzyczny Lutosławskiego

Penderecki pod palcami chuligana

„Superformuła” jako równanie na wszechświat

Blog

Netrebko i Verdi

Każda opera Verdiego niesie za sobą trochę inne wymagania techniczne i wyrazowe. Z pewnością nie chciałbym usłyszeć Anny Netrebko w TrubadurzeMakbecie czy Nieszporach sycylijskich – o nowej płycie Anny Netrebko pisze Maciej Madaliński.

Różne wizje Beethovena

Cztery osobowości, cztery koncerty fortepianowe. Jeden kompozytor, jedna filharmonia, jeden festiwal. Każda z interpretacji była inna, podobnie jak różni byli występujący wówczas pianiści. W ciągu dwóch wieczorów: Maria João Pires i Jan Lisiecki oraz Martha Argerich i Federico Colli uczynili Ludwiga van Beethovena bohaterem… Aleksandra Seredyńska o interpretacjach koncertów fortepianowych Beethovena na festiwalu Chopin i jego Europa.

Górecki okiem jazzmana

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego na poniedziałkowym koncercie wypełnione było po brzegi. Rzadki to, ale miły widok. Pytanie tylko, co tego wieczoru sprowadziło tak liczną grupę melomanów… O poniedziałkowym koncercie w ramach festiwalu Chopin i jego Europa pisze Grzegorz Dąbrowski

Orkiestra i jej czary

Takiej orkiestry słuchać zawszeMagdalena Białecka z dwóch czwartkowych koncertów ChiJE.

Spacerkiem po nowej „Atmie”

Co po remoncie zmieniło się w „Atmie” – zakopiańskim domu Karola Szymanowskiego? Czy opłaca się go odwiedzić? Czy muzeum nie zatraciło swego tak charakterystycznego klimatu, a multimedialna forma nie przyćmiła treści? Na wiele tych pytań odpowiedź warto poznać samodzielnie, natomiast o swojej wizycie w odmienionej willi opowie Marta Urbanowicz

Kolejna niespodzianka Argerich

Argerich, Freire i… Colli – Magdalena Białecka z festiwalu Chopin i Jego Europa.

Dwie orkiestry, dwaj soliści, dwaj dyrygenci

Żałuję tylko, że nie usłyszeliśmy Orkiestry XVIII Wieku w ciekawszym repertuarze. Magdalena Białecka z festiwalu Chopin i Jego Europa.

Podleś zaśpiewała Chopina

Tegoroczna IX edycja Międzynarodowego Festiwalu Chopin i jego Europa w dużej mierze poświęcona jest twórczości jubilatów Witolda Lutosławskiego i Benjamina Brittena, Krzysztofa Pendereckiego, Giuseppe Verdiego i Ryszarda Wagnera, wielu mniej znanym kompozytorom polskim (Nowakowski, Janiewicz, Kurpiński). Nie mogło zabraknąć recitalu wokalnego, podczas którego zaprezentowana by była twórczość pieśniarska naszego wybitnego kompozytora. W tym roku organizatorzy […]

Przejmująca kameralistyka

Perfekcja i naturalność w sobotni wieczór wypełniły Salę Koncertową Filharmonii Narodowej. Mnóstwa emocji dostarczyli występujący: Piotr Anderszewski i Belcea Quartet prezentując kameralistykę na najwyższym poziomie – o wrażeniach z koncertu – Aleksandra Seredyńska

Freire – kultura dźwięku

Dlatego chętniej chodzę na recitale pianistów takich jak Nelson Freire. – Magdalena Białecka z festiwalu Chopin i jego Europa.