Na recital młodego Jana Lisieckiego publiczność czekała chyba długo, sądząc po pełnej Sali Koncertowej im. W. Lutosławskiego. A program był rzeczywiście zachęcający, aczkolwiek wymagający – pisze Damian Kułakowski.
Moje skrzypce Blog Damiana Kułakowskiego

Najlepsze nagrania kwartetów Beethovena, cz. IV
Emerson String Quartet, który 12 i 13 kwietnia grał na Festiwalu Beethovenowskim w Warszawie, i Hagen Quartet w kolejnym odcinku cyklu opracowanego przez Damiana Kułakowskiego.

Najlepsze nagrania kwartetów Beethovena, cz. III
W kolejnym odcinku Damian Kułakowski pisze o Alban Berg Quartet i jego następcach z Artemis Quartet.

Najlepsze nagrania kwartetów smyczkowych Beethovena, cz. II
Przedstawiamy najlepsze nagrania kompletów kwartetów Ludwiga van Beethovena. Tym razem – Borodin Quartet. Wyboru dokonał Damian Kułakowski.

Najlepsze nagrania kwartetów smyczkowych Beethovena, cz. I
Przedstawiamy najlepsze nagrania kompletów kwartetów Ludwiga van Beethovena. Na pierwszy ogień wybieramy Guarneri Quartet. Wyboru dokonał Damian Kułakowski.

Jak (i czy) muzykują Polacy. Rozmowa z Mateuszem Migutem
– Interesują nas działania muzyczne w domach kultury, ogniskach muzycznych, nawet lekcje prywatne. Nie ma absolutnie żadnych danych na ten temat. – mówi Mateusz Migut z grupy badawczej Fundacji Muzyka Jest Dla Wszystkich. Przeprowadza ogólnopolskie badanie muzykalności Polaków.

Wanda Wiłkomirska – geniusz skrzypiec
Jej artystyczne życie przebiegało pod znakiem wiecznych podróży. Damian Kułakowski pisze o Wandzie Wiłkomirskiej, która 11 stycznia skończyła 85 lat.

Kilar Pro Memoria
Blisko dwa tygodnie minęły od śmierci Wojciecha Kilara, twórcy Orawy i Krzesanego. Słusznie się stało, że koncert oratoryjny w Filharmonii Krakowskiej został poświęcony pamięci tego właśnie kompozytora.

Bożonarodzeniowy niezbędnik skrzypka
By nie popaść w sztampowy repertuar radiowy i opracowania kolęd, od klasycznych po popowe, można sięgnąć po Il Giardino Armonico i ich interpretacje koncertów bożonarodzeniowych włoskiego baroku. To koniec końców muzyka rozrywkowa tamtych czasów – pisze Damian Kułakowski.

Skrzypkowie marnotrawni, czyli jak altówka wróciła do łask
Bach twierdził, że w kwintecie smyczkowym nie ma lepszego miejsca niż pulpity altówek, bo dopiero tam muzyk znajduje się w centrum harmonii i dopiero wtedy jest w pełni otoczony muzyką. O altówce pisze Damian Kułakowski (skrzypce).