Say gra Beethovena

Kultura? Nie słodzę.

Jak (i czy) muzykują Polacy. Rozmowa z Mateuszem Migutem

Chłopecki o młodym Albanie

Skrzypkowie marnotrawni, czyli jak altówka wróciła do łask

Jutrzenka skrzypka – rozmowa z Januszem Wawrowskim

Język muzyczny Lutosławskiego

Penderecki pod palcami chuligana

„Superformuła” jako równanie na wszechświat

Sepec i Biber na lipcowej Mazovii

Magdalena Białecka Magdalena Białecka

Mazovia wciąż goes baroque! W tym tygodniu kolejna odsłona festiwalu, w ramach której w ciągu trzech wieczorów (5, 6, 7 lipca) w Studiu Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie wystąpią Hille Perl (viola da gamba), Lee Santana (teorba), Michael Behringer (klawesyn/pozytyw) oraz Daniel Sepec (skrzypce).

W piątek 5 lipca Perl i Santana zaprezentują muzykę kameralną dworu Ludwika XIV. W sobotę dołączą do nich Behringer i Sepec z barokową muzyką włoską – czyli stylem kompozytorskim z przeciwnej strony barykady. Niedzielny finał będzie huczny, gdyż zabrzmią wirtuozowskie Sonaty różańcowe Bibera.

Zwróćmy uwagę, jak ciekawe osobowości artystyczne będą naszymi gośćmi. Santana oprócz tego, że gra, komponuje na instrumenty dawne. Wraz z Perl, którą poznał… na dworcu, prowadzi farmę w północnych Niemczech. Behringer zajmuje się operą zarówno jako realizator basso continuo, jak też jako kierownik artystyczny (w roku 2008 poprowadził Il Giustino Legrezziego). Sepecowi natomiast niestraszna żadna epoka historii muzyki – nagrywał J. S. Bacha, Debussy’ego, Ravela, Bartoka, Brahmsa, Dutilleux, Schumanna… Z Andreasem Staierem dokonał nagrania sonat Beethovena na zachowanych i odnalezionych skrzypcach samego kompozytora.

Warto wspomnieć, że zespół nagrał Sonaty różańcowe w sierpniu 2010 dla wytwórni Coviello Classics. Nagranie zostało docenione przez niemieckich krytyków. Polscy już ostrzą pióra.

FOT.: Marco Borggreve.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.